Vezi de ce ADN-ul tău seamnă mult cu cel al prietenilor

Stiri

Vezi de ce ADN-ul tău seamnă mult cu cel al prietenilor

Un nou studiu arată că  erste posibil să-ți fi ales inconștient prieteni ce au unele secvențe ADN comune cu tine.

CITEŞTE ŞI: IATĂ CUM ESTE ADN-UL DE VINĂ PENTRU MAHMUREALĂ

Oamenii de știință au comparat variații ale genelor în rândul a 2.000 de persoane care nu erau înrudite biologic și au descoperit că prietenii aveau mai multe variații ale genelor în comun decât străinii.

După analizarea a 1,5 milioane de markeri ai variației genetice, cercetătorii au descoperit că perechile de prieteni aveau același grad de relație genetică pe care o are o persoană cu un văr de gradul patru sau cu un stră-stră-străbunic, ceea ce se poate traduce în aproape 1% din genomul uman. Cea mai comună genă din ADN pe care o împărțeau prietenii era gena „olfactivă”, care este implicată în simțul mirosului al unei persoane.

Descoperirile sugerează că alegerea prietenilor care împart gene similare este un comportament care ar fi contribuit la evoluția umană, au precizat oamenii de știiință.

Cercetătorii au conștientizat că există unele opuneri față de concluziile lor. De exemplu, este posibil ca oamenii să formeze prietenii cu cei ce aparțin aceleiași etnii, spun ei. Dar din acest considerent, oamenii de știință au studiat participanții dintr-un grup omogen de oameni caucazieni. Cercetătorii au comparat perechi de străini din această populație, dar și prieteni, folosind un „scor al prieteniei”, care prezice dacă două persoane ar putea fi prieteni în funcție de fondul lor genetic din ADN.