Iată ce se întâmplă cu ADN-ul uman în spaţiu

Inedit

Iată ce se întâmplă cu ADN-ul uman în spaţiu

Vestea bună este că ADN-ul poate supraviețui unei „excursii” până în spațiu și înapoi pe exteriorul unei rachete.

CITEŞTE ŞI: CUM ESTE DEPRESIA VIZIBILĂ ÎN ADN

Cora Thiel, de la Universitatea Zurich, și colegii săi au amestecat mici macromolecule de ADN, cunoscute ca plasmide, cu o soluție lichidă cu care au vopsit exteriorul rachetei. Aceasta a zburat timp de 13 minute, ajungând la o altitudine de 270 km înainte de a se întoarce pe Pământ.

Cu toate că frecarea atmosferică a încălzit ADN-ul la peste 1.000 grade Celsius în timpul reintrării în atmosferă, Thiel a recuperat molecule din multe puncte de pe rachetă.  Rezultatul este entuziasmant, ideea că viața de pe Pământ a originat din microbii proveniți din spațiu – cu toate că este neclar dacă ADN-ul poate supraviețui unor călătorii atât de îndelungate.

Dar descoririle ar putea, de asemenea, să reprezinte o problemă pentru descoperirea formelor de viață extraterestre. Atunci când agențiile spațiale trimit exploratori robotici pe alte planete, ele îi curăță pentru a îndepărta toate formele de viață pământene. Ideea este de a evita contaminarea unei alte lumi, ceea ce ar face mai dificilă detectarea extratereștrilor autentici.

„Este un studiu interesant, care provoacă”, spune Christopher Carr, cercetător în domeniu. ,,Probabil că ADN-ul neprotejat din spațiu ar fi distrus de radiațiile UV,  reexaminarea metodelor de sterilizare a sondelor merită” a declarat acesta.