Connect with us

Revistateo.ro

Ghid de depunere reclamatii la ANPC

Inedit

Ghid de depunere reclamatii la ANPC

Fiecare zi din viata noastra presupune un contact direct cu o groaza de companii care ne presteaza un serviciu, de la care ne achizitionam produse sau ne ajuta la transport de exemplu.

Deseori se intampla ca serviciile prestate, oricare ar fi acestea, sa nu respecte minimile proceduri sau suntem nedreptatiti de cei care ni le presteaza. Este recomandat ca in fiecare situatie sa stim cum sa actionam si sa nu ezitam sa depunem o reclamatie atunci cand consideram ca dreptatea este de partea noastra.

Ghid de depunere reclamatii la ANPC

Inainte de a apela la Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului trebuie sa reclamati, intai, situatia la comerciantul care v-a prestat serviciul in mod eronat. Va recomandam sa va adresati cu o reclamatie in scris, in care trebuie sa solicitati in mod expres un raspuns in scris, fie prin posta electronica, fie prin posta fizica.

In momentul in care ati primit raspunsul de la comerciant si considerati in continuare ca sunteti nedreptatit, va puteti adresa ANPC.

Reclamatiile la ANPC nu trebuie sa respecte un standard, dar trebuie sa contina informatiile minime pentru ca sezizarea dumneavoastra sa poata fi analizata.

1. In momentul in care va adresati ANPC-ului, trebuie sa o faceti direct la Oficiul Judetean unde prestatorul de servicii isi desfasoara activitatea. De exemplu, daca reclamati un serviciu prestat de o companie din Timisoara, trebuie sa va adresati catre ANPC Timis sau daca locuiti in Arad, dar reclamati un operator de telefonie mobila, de exemplu, reclamatia trebuie facuta catre ANPC Bucuresti.

2. Reclamatia trebuie sa contina: Datele dumneavoastra de indentificare (Nume, prenume, adresa si datele din buletin), Numele comerciantului cu care aveti un conflict, adresa acestuia si situatia reclamata PE SCURT.

Recomandare: Nu incercati sa scrieti o adevarata poveste, cu o reclamatie la ANPC scrisa pana in cel mai mic detaliu, riscati sa pierdeti esenta acesteia.

3. Reclamatia trebuie sa contina OBLIGATORIU si ce pretentii aveti dumneavoastra de la ANPC, adica trebuie sa specificati ce doriti  sa obtineti.

4. Finalul reclamatiei trebuie sa contina si o concluzie.

5. In momentul in care trimiteti scrisoare catre ANPC, anexati la acesta contracte, raspunsul scris de la comerciant si orice alte acte care considerati ca va pot ajuta in solutionarea reclamatiei. De asemenea, nu omiteti sa specificati detaliile de contact si in sesizarea propiu zisa specificati ce anexe ati atasat.

– Orice furnizor de servicii sau prestator este obligat sa va raspunda in 30 de zile calendaristice la orice sesizare, in cazul in care aceasta necesita un termen prelungit trebuie sa fiti informat prin orice metoda ca termenul se prelungeste.

Articol recomandat de MobileDex

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Inedit

To Top