Connect with us

Revistateo.ro

Vrei sa fii insotitor de zbor? Anca Dumitrescu si Georgiana Ene te ghideaza spre jobul din nori

Stiri

Vrei sa fii insotitor de zbor? Anca Dumitrescu si Georgiana Ene te ghideaza spre jobul din nori

111Cu putin noroc, le-am intalnit pe Anca si Georgiana in cel mai bun moment. 14 cursanti se pregateau pentru interviul la una din cele mai ravnite companii aeriene din lume – Emirates. Prima mea curiozitate a fost sa aflu cum s-au hotarat cele doua sa porneasca acest proiect unic, pe care eu il vad si consider o rampa unica spre aceasta lume, inca neexplorata suficient in mediul online, a insotitorilor de zbor.
Le-am rugat pe fete sa ne povesteasca mai mult despre inceputul lor si despre cum vad ele proiectul

Anca: Nu este neaparat o scoala, ma feresc sa-i pun denumirea de scoala desi am ajuns la o structura foarte dinamica si complexa a cursurilor. Suntem o platforma online si offline de pregatire care furnizeaza cursuri pentru viitorii insotitori de zbor. Nu suntem o scoala de aviatie pentru ca nu le oferim o pregatire tehnica cursantilor nostri, nu devin insotitori de zbor in urma acestor cursuri ci doar se pregatesc si isi maximizeaza sansele de a trece cu succes de interviu.

georgiana-ene

Georgiana Ene

Georgiana: Undeva la inceputului anului 2010 m-am intalnit cu o prietena draga mie care tocmai ce terminase un zbor si imi spunea ca este este stewardesa. Pentru ca mi s-a parut ceva foarte diferit de ceea ce faceam eu, eu lucrand in presa, am intrebat-o cum a facut sa ajunga insotitor de zbor pentru ca pe internet nu gaseam niciun fel de informatii. Ea mi-a spus ca a facut scoala de aviatie si s-a angajat la Tarom unde lucreaza si in prezent si atunci asta am facut si eu, m-am dus si am facut scoala de aviatie. Pe parcus mi-am dat seama ca lucrurile sunt extrem de diferite in sensul ca se fac foarte rar angajari la companiile aeriene de la noi din tara. Am dat 5000 de euro pe o scoala si am realizat ca nu am ce sa fac cu ea, nu imi doream sa plec din tara si chiar daca imi doream sa o fac companiile internationale precum Emirates nu au nevoie de cursurile la aceasta scoala, insa aceste informatii nu erau pe nicaieri. In momentul in care am cunoscut-o pe Anca, am inceput sa realizam o serie de proiecte impreuna (la vremea aceea in domeniul cultural) si, la un moment dat, ne-am dat seama ca, in domeniul acesta, al insotitorilor de zbor, nu exista niciun instrument de informare in mediul online si am zis hai sa facem noi. A fost o discutie la o cafea si seara deja aveam numele si domeniul .ro cumparat.

Anca: A fost o alegere rapida pe care am facut-o mizand efectiv pe ce simteam atunci, nu am stat sa facem calcule sau sa ne intrebam daca exista ceva de acest gen, stiam clar ca in Romania nu s-a facut pana atunci si am zis hai sa incercam.

Am realizat prima conferinta din Romania unde am reusit sa aducem in acelasi loc companiile aeriene si scolile de aviatie.

Zis si facut. Imediat dupa ce au „batut palma”, Anca si Georgiana au achizitionat domeniul si au inceput sa munceasca din greu la site, iar la doar cateva luni au realizat prima conferinta din Romania dedicata viitorilor insotitori de bord unde au reusit pentru prima data sa puna la aceeasi masa companiile aeriene si scolile de aviatie.

Georgiana: A fost pentru prima data cand scolile de aviatie si companiile aeriene se intalneau intr-un astfel de cadru si au putut sa raspunda intrebarilor din sala. A fost o provocare si pentru noi pentru ca nu ne-am imaginat ca ar fi acceptat inviatia noastra.

Anca: A fost o conferinta pilot, au venit peste 100 de oameni din toata tara. Rezultatele au fost peste asteptari.

Asa au inteles cele doua partenere ca efortul lor merita continuat si ca proiectul lor va fi anul de succes. Setea de informare a fost evidenta, oamenii aveau nevoie de afle direct de la sursa raspunsurile la intrebarile lor.

Anca: Asa am reusit sa castigam increderea celor care au venit, asa am prins noi curaj sa facem lucruri cat mai multe si cat mai bine. A fost piatra de temelie a proiectului Vreau sa fiu stewardesa.

Georgiana: In momentul in care am cunoscut-o pe Nico – trainerul nostru – lucrurile au inceput sa se lege foarte natural. Nu am venit nici o clipa cu un plan de afaceri. Noi aveam pasiunea aceasta si stiam ca putem face ceva.

Proiectul Vreau sa fiu stewardesa a fost gandit la inceput ca un proiect online, abia dupa conferinta am realizat ca si partea offline poate exista in proiectul nostru.

Imediat dupa ce au cunoscut-o pe Nicoleta Gherman, care a lucrat 10 de ani la Qatar Airways, au inceput sa puna bazele extinderii in offline. Primul lor curs a inceput in luna februarie 2014, iar in numai doi ani le-au trecut pragul peste 1200 de cursanti.

Anca Dumitrescu

Anca Dumitrescu

Absorbit total de povestea Ancai si Georgianei, mi-am dorit sa aflu totusi cum au reusit sa isi gaseasca publicul tinta.

Anca: Site-ul nostru s-a lansat in septembrie 2013 la final, iar noi am avut doua luni de pregatire a conferintei si ne-am gandit ce facem sa adunam oamenii la conferinta dar si cum convingem speakerii sa vina, asa ca am inceput sa scriem foarte mult pe site, astfel incat oamenii sa intre si sa prinda incredere in noi. Mai apoi am inceput o serie de parteneriate media care ne-au ajutat la inceput, am mers foarte mult si pe partea de social media si asta facem si acum. Principala noastra unealta a fost si este scrisul.

Au inteles ca increderea se castiga muncind din greu si atat Anca cat si Georgiana au inceput sa tina o legatura stransa cu toti cei care le adresau intrebari si asta le-a asigurat cursantii. Fetele nu fac doar un curs de pregatire pentru a fi insotitor de zbor, uneori isi sustin cursantii si emotional si ii ajuta sa treaca peste anumite probleme

Cursantii nostri sunt membri familiei Vreau sa fiu stewardesa. Am avut avocati de succes care ne-au pasit pragul si care isi doreau sa fie insotitori de bord

Platforma Vreau sa fiu stewardesa are mai multe tipuri de cursuri care sunt structurate diferit, in functie de tipul de curs ce urmeaza sa fie sustinut.

Georgiana: Avem cursuri de o zi, cursuri foarte specifice unde ne axam foarte clar pentru pregatirea unui interviu, cursuri de 3 zile unde incercam cat mai mult sa imbunatatim nivelul conversational de limba engleza si cursul de 4 zile care este cel mai complex unde vine si un recrutor care se ocupa de CV-uri si vorbeste cu fiecare in parte si ii intreaba pe fiecare in parte care sunt calitatile si defectele lor, dar si care ii ajuta sa-si imbunatateasca abilitatile, cv-urile si ne asiguram ca pleaca de aici absolut impecabil.

Anca: La cursul de 4 zile se studiaza in fiecare zi cate 8-10 ore, dar dupa fiecare curs au o perspectiva cu 360 de grade schimbata si se pot prezenta la orice companie pentru interviu. Se invata mult prin jocuri, teoria este minima si isi perfectioneaza limba engleza. Ne asiguram ca ei muncesc cu aptitudinile lor.

anca-si-georgiana
Au grija sa isi invete cursatii ce sa faca pentru ca la interviul sustinut in fata reprezentatilor companiei aeriene sa se descurce impecabil, cursurile nefiind structurate cu informatii ce nu le sunt necesare. Toate companiile aeriene urmeaza sa isi pregateasca cursantii dupa propriile proceduri.

Si totusi? Cum poti deveni insotitor de zbor ce conditii trebuie sa indeplinesti? Care sunt primii pasi ca sa poti sa-ti dai seama daca te poti califica

 

Anca:In primul rand trebuie sa verifici daca indeplinesti conditiile minime cerute de companiile aeriene, in general sunt universal valabile si prima conditie este legata de inaltime, trebuie sa ai aproximativ minim 1.57 – 1.60 metri inaltime sau sa reusesti sa atingi 2, 10 sau 2,12 metri inaltime, in functie de compania la care vrei sa te angajezi. Trebuie sa nu ai tatuaje vizibile, inclusiv in uniforma de vara, trebuie sa vorbesti foarte bine limba engleza, orice alta limba straina este un avantaj, daca ai dioptrii trebuie sa te incadrezi in niste parametri (+/- 4), apoi trebuie sa ai o stare foarte buna de sanatate, apoi ar mai fi disponibilitatea ta pentru relocare daca aplici pentru o companie din orient sau undeva din europa. Unele companii cer, dar nu este obligatoriu, sa ai experienta in customer service sau orice alt job care te-a determinat sa interactionezi cu oamenii. Trebuie sa ai minim o diploma de bacalaureat, aspectul fizic conteaza, nu se cer fotomodele dar trebuie sa ai o inaltime direct proportionala cu greutatea. Recrutorii selecteaza tipologii extrem de diferite tocmai pentru diversitatea clientilor. In ceea ce priveste varsta minima este 18 ani pentru companiile din Europa, 21 de ani pentru companiile din Orient, iar varsta maxima ar fi cam 37. Am avut cazuri in care am avut cursanti care s-au angajat la aceasta varsta. Conteaza foarte mult daca iti arati sau nu varsta.

Care sunt primele lucruri de care te lovesti intr-un astfel de job?

Anca
: Daca vorbim de companiile din Orient in primul rand este vorba de cultura araba, trebuie sa te obisnuiesti si mai ales trebuie sa tii cont ca la fiecare zbor ai un echipaj nou. De asemenea te pot afecta diferentele de fus orar.

Georgiana: Pe langa cultura tarii in care lucrezi, trebuie sa te adaptezi unui mediu multicultural, iti va fi greu sa legi prietenii si sa te deschizi fata de colegi pentru ca mereu esti cu altcineva. Esti efectiv singur intr-o lume diferita cu extrem de multi oameni diferiti. Foarte multi insotitori de zbor au un soc la inceput cand vad ca ei chiar muncesc mult, nu stau si se plimba printr-un avion, ci cara produse, trebuie sa fie foarte atenti la pasageri, au zboruri de 12 ore in care nu stau deloc. Se intampla deseori sa nu apuci sa dormi deloc in 24 de ore si la un moment deja incepi sa obosesti.

 

Evident, acest job, ca multe altele, nu este unul perfect si multi dintre cei care aleg aceasta meserie se gandesc, in mare masura, la salariile mari din industria aviatica.

Georgiana: In ceea ce priveste aspectul financiar depinde foarte mult cu ce compari, daca te gandesti la un salariu obisnuit atunci da, merita sa alegi aceasta meserie pentru ca ai de castigat mult mai mult.

Anca: La 23 de ani sa castigi 2000-2500 de dolari pe luna, in condtiile in care compania iti asigura transportul, relocarea, cazarea si diurna pentru zborurile pe care le operezi este un salariu foarte bun. Ai un salariu de baza si esti platit in functie de cate ore de zbor ai.

Poti sa te angajezi la alta companie aeriana dupa ce iti petreci o perioada lunga la una din orient sau europeana?
Anca: Eu stiu insotitori de zbor care au lucrat mult in Orient si au venit in Europa, insa au luat-o de la capat cu procesul de recrutare ca orice om aflat la inceput. Insa sunt si cazuri in care daca ai fost deja o data angajat, sa ai parte de anumite beneficii sau sa sari anumite etape sa poti avansa. Insa daca ne raportam strict la calificarea ta, licenta de zbor obtinuta in statele arabe nu este recunoscuta in Europa, asta daca vrei sa te aganjezi la o companie care nu iti asigura o scoala de aviatie.

Ai nevoie sa faci o investitie in prealabil ca sa te angajezi ca insotitor de zbor pe langa un curs ca al vostru care te ajuta sa te angajezi?

Anca, zambind: Ai nevoie doar de un costum frumos si un CV foarte bun.

Inteleg ca exista companii, precum cele low cost care te pun sa iti achiti trainingul.

Georgiana: Da, au o procedura putin mai diferita fata de celalate companii, in sensul ca dupa ce ai trecut interviul trebuie sa fii scolarizat de ei, dar iti platesti tu trainingul. Ai optiunea sa dai un avans, insa restul taxei il poti plati din salariul pe care urmeaza sa-l primesti, insa acest lucru este practicat doar de Ryanair.

Care sunt diferentele de salariu intre o companie low cost si una de linie?
Anca: De la simplu, la dublu, inclusiv ca nivel de munca…o companie low cost iti ofera un salariu de 1000 de euro din care trebuie sa iti platesti cazarea, transportul. De asemenea muncesti foarte mult pentru ca operezi cate 4 sectoare pe zi.

Miercurea este singura noastra zi libera

Le-am vazut pe amandoua extrem de pasionate de tot ceea ce fac si am incercat sa vedem cum isi petrec Anca si Georgiana timpul liber. Desigur, cu greu am reusit sa „smulgem” cateva cuvinte despre viata lor de acasa, fiind mereu cu gandul la munca.

Georgiana: Am instaurat ziua de miercuri ca zi libera. In toate weekendurile suntem plecate si in timp am devenit extrem de frustrate ca nu avem deloc liber, dar ne place foarte mult ceea ce facem. Eu in ziua mea libera am fost la piata (rade). Eu am fost foarte suparata pentru ca simteam ca nu este nevoie de o zi libera.

Anca: Muncim de dimineata pana seara, echipa noastra a tot crescut, dar muncim mereu. Miercurea aceasta (n.r. cu doua zile inaintea interviului) a fost prima mea zi libera, am fost la film, am stabilit ca fiecare face ce vrea. Eu aveam mare nevoie de ziua aceasta, sunt genul de om care are nevoie de o plimbare in parc si de un respiro.

Desi putem spune cu usurinta ca acum sunt doua femei de succes, Georgiana si Anca isi doresc lucruri simple. De exemplu, Anca si-ar dori sa poata bea linistita o cafea iar Georgiana sa ajunga la manichiura.

„Am luat o carte miercurea trecuta si m-am dus sa citesc pe banca langa Ateneu”, spune Anca.

Incearca sa se rupa de activitatile de birou, insa mereu sunt cu gandul la cursantii lor si la platforma online. Sunt doua  femei care se completeaza minunat si cum rar mai vezi. Ca planuri de viitor fetele spun ca lista lor este lunga.

vreausafiustewardesa

Anca: Ne extindem international, am deschis un centru in Republica Moldova.

Georgiana: Luna viitoare, pe 9 si 10 iulie, mergem cu primul nostru curs in Roma.

Avem foarte multi cursanti din strainatate si asta ne-a facut sa ne dam seama ca este nevoie sa deschidem noi centre

Anca: Am avut oameni plecati in Italia care au venit in Romania pentru curs, dar am avut si oameni efectiv straini care au venit sa sustina cursul nostru. Noi avem un site si in limba engleza si asa au aflat de noi. Atunci am hotarat ca mai bine mergem noi spre ei. Am avut o conferinta in Serbia cu peste 100 de participanti, a fost un real succes.

Gerogiana: In Serbia am intalnit un public foarte interesat si foarte bine documentat, puneau intrebari foarte pertinente. Initial ne gandeam, cand am vazut cat de multi oameni se inscriu, cat de reale or fi toate acele inscrieri.

De altfel, succesul proiectului „Vreau sa fiu stewardesa” a fost unul neasteptat de rapid, caci fetele au fost nevoite sa sustina un curs de doua ori in Republica Moldova datorita faptului ca s-au inscris atat de multi cursati si nu incapeau in sala.

Aceasta este povestea lor de succes, o adevarata inspiratie pentru oricine isi doreste sa faca ceva si sa aiba o cariera de exceptie. Anca si Georgiana sunt intruchiparea pasiunii si a succesului pur.

Foto: vreausafiustewardesa.ro, shutterstock

1 Comment

1 Comment

  1. Eleny

    2016-11-02T13:17:21+02:00 at 2016-11-02T13:17:21+02:00

    Mda…. „dupa fiecare curs au o perspectiva cu 360 de grade schimbata”…in principiu, dupa o zi de curs, fetele ajung in acelasi punct de unde au plecat, invatand 0 lucruri noi :)))))

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

More in Stiri

To Top