Spune-mi cum dormi ca sa iti spun cum te vei trezi! Afla care sunt cele mai sanatoase pozitii de dormit.

Pozitia in care dormi poate agrava cu timpul sanatatea coloanei vertebrale si a gatului. Medicii sustin ca exista cateva pozitii de dormit care previn aparitia anumitor afectiuni.

Cele mai sanatoase pozitii de dormit

Majoritatea persoanelor dorm in pozitia fetusului, insa aceasta provoaca dureri de spate puternice. O alta pozitie des intalnita este dormitul pe burta, nerecomandat, insa util in cazul persoanelor cu probleme cardiovasculare ori afectiuni respiratorii.

Ce problemă de sănătate ai, în funcție de poziția în care dormi

Poziția în care dormi spune TOTUL despre tine!

Dormitul pe spate, cea mai sanatoasa pozitie de dormit

Dormitul pe spate previne afectiunile coloanei vertebrale si durerile de gat. Este o pozitie recomandata pentru combaterea refluxului gastro-esofagian, potrivit cercetarilor americani, scrie CNN.

Putine femei stiu ca dormitul pe spate previne aparitia ridurilor si mentine fermitatea sanilor. Care este legatura dintre aceasta pozitie de dormit si aparitia ridurilor? Explicatia este cat se poate de logica: atunci cand dormi pe spate, niciun alt obiect nu actioneaza asupra fetei.

Aceasta pozitie are si dezavantajul ei: favorizeaza sforaitul.

Dormitul pe o parte

Dormitul pe o parte are aceleasi efective pozitive asupra corpului tau cu care vine dormitul pe spate. Si aceasta pozitie reduce refluxul gastro-esofagian. Spre deosebire de dormitul pe spate, favorizeaza mai putin sforaitul.

Pozitii nerecomandate sau interzise: pozitia in forma de fetus si dormitul pe burta

Singurele beneficii pentru sanatate a adoptarii pozitiei in forma de fetus este diminuarea sforaitului. Aceasta pozitie nu previne durerile de spate, ba chiar le accentueaza. Dupa cateva nopti dormite in aceasta pozitie, e posibil sa apara dureri cauzate de inflamarea articulatiilor.

Dormitul pe burta este o alta pozitie nerecomandata. Contribuie cel mai mult la aparitia ridurilor si te impiedica in mentinerea coloanei vertebrale intr-o pozitie neutra. Dormitul pe burta pune presiune asupra articulatiilor si muschilor, fapt pentru care te vei trezi dimineata cu dureri insuportabile.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.