Divorțul este considerat unul dintre cele mai stresante evenimente din viață. Acest eveniment major produce deodată schimbări în toate aspectele vieții, generând un sentiment de nesiguranță emoțională și financiară, neîncredere în propria persoană și în cei din jur, tendințe spre izolare și apariția depresiei.

Alegerea, deși dificilă, este de cum iți dorești să fii după această experiență: să devii din ce în ce mai închis(ă) și să te lași copleșit de probleme SAU să îți permiți să înveți din acest eveniment, să te dezvolți și să devii o persoană mai înțeleaptă, mai puternică și de care să poți fi mândră. Durerea emoțională resimțită în urma divorțului nu se datorează doar ruperii relației cu partenerul(a), ci și din cauza pierderii propriilor vise, a planurilor de viitor și a așteptărilor neîmplinite. De asemenea, o relație de cuplu presupune și un nivel înalt de entuziasm și speranțe pentru viitor. În momentul ruperii se produce o dezamăgire majoră, apare stresul și durere emoțională și fizică.

Refacerea după divorț este dificilă și durează în timp. Este important să ai răbdare și să îți acorzi atâta timp cât ai nevoie. Din păcate, procesul de vindecare nu poate fi grăbit, dar, în unele cazuri poate apărea o amânare sau o stopare a sa (apare o cronicizare a depresiei, a tendinței de a fi pesimist și neîncrezător în propria reușită).

Cel mai important lucru este să îți dorești să te faci bine, să îți amintești în permanență ce vrei și că vei reuși să ai o viață mai bună și mai frumoasă.

Alt pas important este să accepți că poți avea diferite sentimente (precum tristețe, confuzie, epuizare, furie, vină etc.), că ai nevoie de timp și de spațiu (că este important să funcționezi la un nivel mai scăzut la muncă, acasă și societate) și că ai nevoie de tot sprijinul celor din jur (încearcă să te înconjori de cei dragi, să ieși din casă, să vorbești despre ceea ce ți se întâmplă). A accepta că suferi poate fi dificil, dar a îți permite să suferi, de multe ori, devine înspăimântător în sine, de aici și reacția de negare și tendința de a masca și față de tine această durere. Totuși, procesul de vindecare presupune acceptarea și trecerea prin suferință. Și, da, nu este necesar să treci singur prin acest proces. În întelegerea lui și în găsirea modalităților  optime prin care să îi faci față poți fi însoțit de către un psihoterapeut, sau alt specialist în acest domeniu.

Textul de mai sus a fost scris de Roxana Alina Olaru. Ea are o experiență de peste 8 ani ca psihoterapeut, consilier psihologic, facilitator constelații familiale, educator prenatal Lamaze.

Pentru mai multe informații o puteți contacta la numărul de telefon 0728.47.15.06 sau la umătoarele adrese:

www.consiliere-psihologica.ro

contact@consiliere-psihologica.ro

www.facebook.com/consiliere.psihologica.ro

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.