La nivel global, un număr tot mai mare de oameni alege să lucreze în afara spaţiului clasic de birou pentru cel puţin câteva ore din timpul de lucru. Un studiu realizat recent de Regus, pe un eşantion de 22 000 de oameni de afaceri din peste 100 de ţări, aduce date importante în acest sens.Astfel,  70% dintre cei intervievaţi au observat o creştere semnificativă în perioada ultimilor 5 ani în ceea ce priveşte numarul angajaţilor cu necesităţi de lucru flexibil.

Traficul, inamicul principal al productivitatii

Deşi necesitatea abordării unui mod de lucru flexibil este în creştere, nivelul productivităţii riscă să fie în scădere în lipsa unor medii adecvate de lucru. Oamenii de afaceri cu un program de lucru încărcat au nevoie de spaţii liniştite, ferite de zgomotul oraşului, care să le asigure un mediu potrivit pentru desfăşurarea activităţilor, fie că vorbim de răspunsul la un e-mail sau organizarea unei întâlniri. Respondenţii studiului  au identificat ca principali inamici ai productivităţii blocajele în trafic (56%) pentru a ajunge sau a pleca de la birou şi pentru a merge la diverse întâlniri, erorile de ordin informatic (43%)  şi zonele alternative de lucru, cum ar fi cafenelele supra-aglomerate.

Deci, unde pot găsi oamenii de business raiul productivităţii în afara biroului?

Studiile arată că deşi există multe opţiuni ce pot fi folosite ca alternative de lucru pentru munca la birou, 53% dintre oamenii de afaceri intervievaţi consideră centrele de afaceri ca fiind mediile ce oferă cea mai mare productivitate. Doar 34% dintre respondenţi spun că lucrul la domiciliu este o alternativă productivă pentru munca în afara biroului. Cifrele se ridică însă la 63% atunci cand cei intervievaţi sunt printre norocoşii care pot investi în amenajarea profesionistă a unui birou la domiciliu.

Grupurile profesionale au un procent foarte scăzut, de 11%, ceea ce sugerează că aceste locaţii sunt preferate mai degrabă pentru activităţi de networking decât pentru muncă. Cafenelele, cu problemele asociate de lipsa de intimitate şi zgomot de fond contraproductiv, au obţinut de asemenea un procent scăzut, de doar 12%, din partea respondentilor la studiu.

Drept urmare, pentru o creştere a productivităţii cât mai mare în 2015, încercaţi să vă stabiliţi întâlnirile cu partenerii de afaceri cât mai aproape de locul de muncă, pentru a nu pierde foarte mult timp în trafic, updataţi-vă din timp sistemele informaţionale şi evitaţi pe cât posibil zonele alternative de lucru, asta dacă zgomotul de fundal vă face să vă pierdeţi concentrarea.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.