Fracturile apărute în urma unor traumatisme minore, cum sunt accidentele casnice, ar trebui să-ţi dea de gândit. Pentru asta trebuie să te adresezi unor specialişti, întrucât diagnosticul de certitudine se poate pune în centrele de specialitate în urma unei investigaţii specifice numită DEXA şi se face prin verificarea densităţii minerale osoase, folosind razele X.

Pentru a sta departe de osteoporoză trebuie acţionat încă din copilarie, în încercarea de a atinge o masă osoasă maximă. Astfel, un regim alimentar corect, activitate fizică suficientă, dar şi alte tipuri de măsuri referitoare la un stil de viaţă sănătos sunt primordiale.

Regimul alimentar adoptat trebuie să fie echilibrat, astfel încât să asigure o greutate normală şi un aport suficient de calciu şi vitamina D. Copiii între 9-18 ani ar trebui să aibă un aport de aproximativ 1300 mg de calciu pe zi, din alimentele bogate în acest nutrient. Spre exemplu, o cană de lapte aduce aproximativ 300 mg de calciu, la fel şi o cana de iaurt. O cantitate şi mai mare de calciu o conţin brânzeturile, iar aceasta variaza în functie de sortiment (200-900 mg pentru 100 g de brânză; cu cât este mai uscată, cu atât este mai mare conţinutul de calciu). De asemenea, este necesar un minimum de 600 UI (unităţi internaţionale) de vitamina D (se gaseste în principal în peşte). Dacă regimul alimentar nu permite aceste cantităţi, ele trebuie administrate suplimentar.

IATĂ CE TREBUIE SĂ FACI:

Activitate fizică. Studiile arată ca activitatea fizică este benefică în atingerea unei mase osoase maxime. În plus, copiii activi au şanse mai mari de a avea o greutate normală şi de a evita apariţia obezităţii, denumită şi “boala secolului XXI”.

Evitarea fumatului, factor predispozant pentru osteoporoză.

Evitarea excesului de alcool. Ca şi fumatul, alcoolul în exces predispune la osteoporoză.

Limitarea consumului de cafea la maximum 2 ceşti pe zi.

Pentru femeile aflate înainte de menopauză, dar şi pentru bărbaţii tineri, aportul optim de calciu este de circa 1000 mg pe zi. Pentru bărbaţii peste 65 de ani şi femeile după menopauza, aportul de calciu recomandat este mai mare (1500 mg pe zi plus 800-1200 UI de Vitamina D).

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.