Curiozitati
Morcovul este o radacina vegetala, de culoare portocalie. Partea comestibila a plantei este tuberculul (de verificat, daca este vorba de tubercul sau radacina – prin definiție tuberculul este o tulpina ingropata, majoritatea carților menționeaza radacina morcovului ca fiind comestibila, nu tuberculul).

Este o planta bienala, in primul an frunzele care produc alimentul plantei, iar tuberculul imagazineaza zaharuri pentru ca planta sa infloreasca in al doilea an. Lastarul florii ajunge aproape de 1 m lungime, cu ramurele de floare albe.

Beneficii pentru sanatate

Mancand doar o jumatate de cana de morcovi in fiecare zi, organismul nostru asimileaza:

  • Fibre dietetice 2g
  • β-Carotina 4960 mcg
  • Potasiu 127 mg
  • Vitamina C 6g

VEZI AICI: CUM POTI SA SCAPI DE 10 KG CONSUMAND MORCOVI

Conține intre altele si multe alte substanțe nutritive esențiale pentru organismul uman: acidul folic, vitamina K si calciu. Toate acestea impreuna cu doar 50 calorii.Morcovii impiedica formarea depozitelor pe pereții arteriali prevenind atacurile cardio-vasculare la bolnavii de ateroscleroza. Un morcov mare mancat zilnic aduce un aport de 11.000 UI (Unitați Internaționale) de vitamina A din beta-caroten (sursa: Biblia Vitaminelor de Earl Mindell).

Morcovii se pot manca sub forma cruda, in salate sau gatite in supe si mancare. Se poate face de asemenea piure pentru noi nascuți.

Tulpina verde de asemenea se poate manca, desi nu este o practica obisnuita. Impreuna cu ceapa si țelina, morcovii sunt ingredientele primare cele mai folosite la mancaruri.

Morcovii contin in proportie de 88% apa, 7% zahar, 1% proteine, 1% fibre, 1% cenusa si 0,2% grasimi. Fibrele din morcovi sunt constituite, in cea mai mare parte, din celuloza. Alte substante furnizate de aceste legume sanatoase sunt glucoza, xiloza si fructoza.

Gustul dulceag se datoreaza acidului glutamic si altor aminoacizi, precum acidul lactic, acidul glicolic, acidul fenolic si acidul succinic (acid butandioic sau chihlimbar).

Catina – Are beneficii uimitoare pentru sanatate

Din prisma valorii lor nutritive, 128 de grame de morcovi furnizeza 52 de calorii, 0,3 g grasimi, 88 mg de sodiu, 12,3 g de carbohidrati, 3,8 g de fibre alimentare, 5,8 g de zaharuri si 1,2 g de proteine. Morcovii mai contin si vitamina C (13%), calciu (4%) si fier (2%).

In afara de proprietatile nutritive amintite, morcovii sunt si o sursa excelenta de vitamina B1, vitamina B2, vitamina B6, vitamina K, biotina, fibre, potasiu si tiamina. Prin urmare, aceste legume sunt foarte benefice sanatatii si contribuie din plin la echilibrarea unei diete zilnice corecte.

Publicat de Adrian Vrauko

Adrian Vrauko - publisher si cofondator al Revistei Teo Trandafir

Alătură-te conversației

5 comentarii

  1. Buna ziua.Sunt Olimpia G. din TM.Va admir foarte mult.In primul rand pt scumpetea de fetita.Nici nu stiu cu ce sa incep.Imi doresc f.mult un copil .Nu prea mai stiu ce sa fac.Am facut 3 fertilizari cu 3 stimulari nu am avut ovocite pt inghetare.Am vazut povestea celor 2 de viata a D-nei Simona Patruleasa si a D-nei Cristina Spatar.Viata dvs si a celor 2 doamne imi da curaj si putere sa merg mai departe.Sunt asistenta medicala si am trecut prin multe probleme in viata inclusiv de sanatate.Uneori nu imi vine sa cred ca mi se intampla tocmai mie am 23 interventi chirurgicale si sunt operata de 3 ori la coloana.Nu pot sa ma plang am tot mai putin copii.Imi plac si mie si sotului meu copii.Va multumesc.Sper sa-mi raspundeti pe e-mailul meu:olimpia_virginia@yahoo.com

  2. Buna Teo. Stiam despre beneficiile morcovului si despre catina aflasem odata de la tata. El mai bea ceai de catina; eu am gustat odata insa nu mi-a placut gustul.Recent am incercat o noua bautura care consta din avocado pisat, bautura de migdale si 3-4 cuburi de gheata ca s-o subtieze. Este racoritoare si gustoasa si iti recomand sa incerci. Azi am combinat cu o felie crocanta de secara si susan.De cand locuiesc la Montreal am invatat sa mananc mult mai sanatos. Aici gasesc multe produse alimentare neprocesate care nu sunt costisitoare. Totodata gasesc multe fructe exotice pe care in Romania nu mi le puteam cumpara des pentru ca erau scumpe. Astazi voi incerca doua fructe noi: dragon fruit si papaya. Desigur ca voi face o bautura la blender, adica celebrul smoothie.:)

    O saptamana placuta, cu peripetii!

    Dana

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.