6 legume și fructe de consumat cu tot cu coajă:

1. BANANELE
Toată bogăția nutrițională bananelor se află chiar în coaja acestora. Coaja de banană conține vitaminele B6 și B12, mai multe fibre decât fructul în sine precum și minerale importante precum magneziul. Coaja de banane ascunde, de asemenea, un ingredient secret: triptofanul. Acesta crește nivelul de serotonină, ceea ce se traduce printr-o stare de spirit mai bună.

CITEȘTE ȘI: CE LEGUME SĂ CONSUMI PENTRU ACNEE
2. ROȘIILE
Roșiile au culoarea roșie datorită licopenului, element care se găsește în coaja acestei legume hrănitoare. Licopenil are o serie de întrebuințări pentru sănătate, fiind mult mai puternic dacă roșia este gătită. Este un antioxidant care ține la depărtare bolile de inimă.

3. CEAPA
Foile de ceapă ne fac să lăcrimăm puternic atunci când desfacem această legumă bună la o groază de preparate culinare. Tocmai foițele respective sunt cele mai puternice antioxidante. Acestea conține quercetină, recunoscută pentru scăderea tensiunii arteriale. De asemenea, consumul frecvent de ceapă reglează nivelul colesterolului din sânge.

4. CASTRAVEȚII
Multe gospodine curăță castravetele de coajă, însă esența stă tocmai în aceasta. Coaja de castravete ajută la refacerea colagenului, datorită conținutului mare de siliciu.

5. CARTOFII
Aproape nimeni nu consumă cartofii necurățați de coajă, dar, surpriză, și aceștia sunt delicioși mâncați cu tot cu coajă. Coaja unui cartof conține fier, potasiu, vitamina B6, magneziu, vitamina C și chiar calciu.

6. PORTOCALELE
Coaja de portocală este bogată în flavonoide și fibre, mult mai multe decât există în interiorul fructului. Flavonoidele sunt bune pentru diabetici și au efecte anti-inflamatorii. De asemenea, atât flavonoidele cât și fibrele din coaja de portocală reduc colesterolul rău din sânge.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.