În cazul în care te afli printre persoanele care se chinuie de ani întregi să slăbească și este într-un permanent ciclu de slăbire și de îngrășare, s-ar putea să faci niște greșeli care să ducă la aceste fluctuații. Iată care sunt greșelile care te îngrașă.

Chiar dacă pare greu de crezut, există lucruri pe care le faci înainte de a merge la somn și care contribuie la îngrășarea ta. Vestea bună este că dacă ești puțin mai atent la lucrurile pe care trebuie să le eviți, greutatea va reveni la normal imediat.

1. În primul rând, gustările de dinainte de somn sunt principalele cauze ale îngrășării. După o zi întreagă, multe persoane vor doar să se așeze în pat, să se uite la un film și să se relaxeze. Însă unii nu concep aceste lucruri fără ceva de ronțăit, ca popcorn, semințe ori cipsuri.

Iar toate aceste gustări au o mulțime de calorii la suta de grame. Acestea ajung să crească nivelul de colesterol și de insulină și afectează negativ metabolismul.

Citește și: Brânza îngrașă? Ce spune nutriționistul Mihaela Bilic

2. Lipsa de somn. Ei bine, atunci când nu ne odihnim așa cum trebuie, avem un sentiment acut de foame. Corpul produce hormonul grelină în exces, iar acest lucru stimulează apetitul și mai puțină leptină, care de obicei suprimă apetitul. Cel puțin șapte ore pe noapte ajută la o menținere a greutății.

Citește și: 5 greșeli pe care le faci dimineața și care te îngrașă imediat

3. Statul pe telefon / tabletă / laptop înainte de somn. E o practică a multor persoane înainte de somn. Din păcate, această activitate crește atenția din cauza luminii albastre, iar acest lucru nu este de dorit înainte de somn. Această lumină afectează somnul și implicit greutatea. Specialiștii recomandă să evităm folosirea acestor dispozitive cu cel puțin două ore înainte de somn.

4. Consumul de cafea seara. Dacă pentru multe persoane cafeaua este esențială dimineața, există și persoane care consumă seara cafea ori ceai care conține multă cofeină. Aceasta ajută la blocarea moleculelor din corp care induce somnul, iar acest lucru este de evitat în timpul serii. Cercetătorii au descoperit că acidul chlorogenic care se găsește în cafea duce la îngrășare.

5. Dormitul cu lumina aprinsă

Fără să îți dai seama, și acest lucru duce la creșterea în greutate. Un studiu, publicat în Jurnalul American de Epidemiologie, a constatat că expunerea la o cantitate mică de lumină duce la creșterea în greutate și este asociată și cu o creștere a depresiei.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.