Greșeli frecvente ale băutorilor de cafea

Iată câteva greșeli pe care le fac aproape toți băutorii de cafea. Te numeri printre ei?

Folosesc cafeaua pentru a înlocui țigările. După renunțarea la fumat, cafeaua devine prietena ta cea mai bună. Specialiștii spun că fumătorii au o toleranță mai ridicată la cafeină și ficatul lor o metabolizează mai repede, ceea ce îi face să aibă nevoie de 2-3 cafele în plus pentru a avea parte de aceleași efecte pe care le simt nefumătorii.

Dacă plănuiești să renunți la fumat, trebuie să ții cont de faptul că vei avea nevoie de mai multe cafele pentru a le simți efectul, implict vei fi mai agitat și mai iritabil –  stări nu foarte bune, mai ales atunci când trebuie să te lupți cu împotriva tutunului.

Majoritatea persoanelor beau cafeaua diminieața târziu. Cercetătorii spun că unii oameni au o genă care îi ajută să metabolizeze cafeaua foarte repede, în timp ce altora le ia de două până la trei ori mai mult timp.

Dacă ești unul dintre acei oameni predispuși genetic la o anumită sensibilitate la cafeină, ceașca pe care o bei dimineață s-ar putea să nu fie complet ieșită din sistemul tău până după ora de culcare. Cel mai indicat este să bei cafeaua dimineața devreme, pentru a te asigura că nu îți va fi greu să adormi seara.

Mulți încearcă să elimine cafeina prin antrenamente. Unele persoane își umplu cana cu cafea de prea multe ori și apoi încearcă să o elimine prin exerciții, consumul de alimente amidonoase (care se spune că absorb cafeina), sau mulți litri în plus de apă.
Moleculele de cafeina circula prin fluxul sanguin și sunt în cele din urmă transformate de ficat într-o formă inactivă care este apoi eliminată prin rinichi.

Experții spun că nu se poate face nimic odată ce procesul a fost deja început. Cel mai bine este să îți limitezi consumul de cafea, mai ales atunci când începi să te simți agitat.

CITEȘTE ȘI: 5 LUCRURI PE CARE NU LE ȘTII DESPRE FISTIC

Să trecem peste alune și migdale, fisticul e noul star! Cu textura ei cremoasă, această nucă este miraculoasă pentru sănătatea inimii. Consumul mondial de fistic a atins cote maxime (China fiind cel mai mare importator), iar bucătarii îl utilizează în moduri din ce în ce mai ambițioase. Iată 5 lucruri pe care nu le știai despre fistic!

Statele Unite ale Americii este în prezent liderul mondial în producția de fistic, după ce a depășit Iranul în 2010. Vânzările sunt în plină expansiune, exporturile s-au dublat în ultimii 5 ani de la 45 de kg pe an la aproximativ 122 de kg pe an.

Fisticul are mai puține calorii decât orice altă nucă. O singură boabă are 3 calorii. Dacă mănânci fistic din cochilie, ai tendința să mănânci mai puțin, pentru că acțiunea de decojire încetinește consumul, iar cojile rămase servesC drept un reper vizual pentru cantitatea pe care ai consumat-o.

Fisticul conține mult potasiu, care reduce nivelul hormonului stresului și anume cortizolul.

Consumul de fistic ajută la reglarea nivelului colesterolului și reduce considerabil  riscul de cancer. Este o sursă excelentă de fitosteroli, compuși din plante care reduc nivelul colesterolului. De asemenea conține antioxidanți care combat cancerul (inclusiv beta-caroten și luteină, care dau culoarea verde a fisticului).

Fisticul roșu nu există în natură! Importatorii de fistic vopsesc uneori nucile în roșu sau verde pentru a ascunde petele rezultate din metodele tradiționale de recoltare.

Taguri: , ,
0