Dovleceii au inceput sa apara in piete, asa ca este momentul sa ne bucuram de beneficiile nemaipomenite pe care acestia le au pentru organismul uman. Aceste legume atat de delicioase se consuma la o varsta imatura, cand inca semintele nu s-au format complet, iar coaja este foarte fina. Gustul lor este unul racoritor, iar modalitatile de preparare sunt nenumarate. Dovleceii pot fi consumati chiar si in stare cruda in salate, pentru ca sunt foarte bogati in apa (aproximativ 95%). Acest lucru nu le este recomandat persoanelor care au probleme cu digestia.

Este foarte important sa nu curatam dovleceii de coaja, pentru ca ea retine cei mai multi nutrienti. Este vorba despre vitamine si minerale esentiale pentru organism, printre care vitamina A, vitamina B9 si minerale precum fosforul, magneziul si potasiul.

CITESTE SI: CUM PREVII RACEALA DE VARA CU ACEASTA BAUTURA TONICA

CITESTE SI: SOCUL- PROPRIETATI SI BENEFICII

Dovleceii previn aparitia multor afectiuni si ajuta la pierderea kilgoramelor in plus datorita continutului bogat in apa si fibre. Studii recente efectuate in America Centrala dovedesc faptul ca un consum regulat de dovlecei poate preveni scleroza multipla datorita vitamina B9, care protejeaza teaca de mielina de distructie. Datorita cantittii mari de vitamina A aceste legume trebuie consumate in mod regulat de persoanele care au probleme cu ochii.

Cercetatorii de la Universitatea din Massachusetts, Statele Unite au efectuat un studiu pe 1271 de subiecti cu varsta de peste 66 de ani, care au fost hraniti cu alimente bogate in vitamina A (in mare parte dovlecei). In urma acestui studiu s-a descoperit faptul ca riscul aparitiei cancerului la acesti oameni a fost redus cu pana la 30%.

Sucul de dovlecei face minuni pentru suferinzii de astm sau boli pulmonare. Acestia trebuie sa consume 100 ml de suc proaspat de doua ori pe zi, care poate fi combinat cu suc de morcovi sau mar. Aceasta bautura are proprietati antiinflamatorii, ajuta la recapatarea mobilitatii, reduce sensibilitatea la alergeni, scade colesterolul si riscul de boli cardiovasculare.

sursa foto: foodnetwork.com

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.