Alimentele care pot produce cancer și alimentele care îl previn

Cancerul este asociat de mai mulți ani de zile cu abuzul de anumite alimente. Coloranții și E-urile din anumite produse aflate pe piață scurtează drumul către final și alimentează celulele canceroase până la extinderea lor în întregul organism.

Îți prezentăm o listă validată de mai mulți medici din străinătate a alimentelor care pot produce cancerul, dar și una cu produse recomandate.

Alimentele care pot produce cancer

În primul rând, mâncarea arsă, fie că e friptă sau prăjită prea mult alimentează agenții cancerigeni. Pâinea prăjită, unsă cu unt sau ulei e de asemenea periculoasă pentru sănătate.

Carnea roșie, precum și zahărul alb (în special cel rafinat) intră pe lista alimentelor cancerigene. Specialiștii ne recomandă să le consumăm mai rar.

Sucurile acidulate colorate și băuturile energizante precum și cele care conțin în exces cofeină încurajează creșterea celulelor cancerigene maligne.

Nu mai vorbim despre cartofii prăjiți, snacks-urile pline de prafuri care imită tot felul de arome ori cele care conțin grăsimi trans.

Abuzul de alcool este un alt pericol despre care medicii tot avertizează. Cel mai sigur cancer pe care alcoolicii îl fac este cel la ficat. Pot fi suprasolicitate și alte organe, așa că nu consumați alcool în exces.

Dulciurile coapte au în compoziție acrilamidă, un potențator al cancerului. Peștele de cultură conține niveluri mari de toxine, deci trebuie să alegi cu atenție de unde cumperi pește și ce fel de pește.

Cunoscutul popcorn este de asemenea unul dintre cele mai periculoase produse de pe piață pentru sănătate. Punga de popcorn e căptușită cu o substanță cancerigenă pe nume perfluorooctanoic.

Uleiurile hidrogenate, alimentele murate, afumate sau sărate precum și cele făcute cu făină albă procesată grăbesc organismul spre îmbolnăvire.

Alimente recomandate pentru a fi sănătos

Legumele verzi dau undă verde corpului pentru a se menține sănătos și viguros. Aici putem include evident usturoiul și ceapa verde, două legume cu puternici antioxidanți în compoziție.

Roșiile conțin faimosul licopen care protejează țesuturile și inima, iar ceaiul verde e recomandat tot pentru antioxidanții pe care îi are.

Pe lista alimentelor sănătoase mai intră și ciupercile albe, morcovii, măslinele și uleiul de măsline, fructele de pădure, merele, semințele de in, zarzavaturile, strugurii și vinul roșu.

0