Ai probleme cu digestia? Încearcă acest tip de făină!

Ai probleme cu digestia? Acest tip de făină te va ajuta să scapi de toate neplăcerile!

Fibrele sunt cruciale pentru o digestie corespunzătoare. De aceea alimentația ta trebuie să fie extrem de variată și să conțină alimente bogate în fibre. Fibrele ajută la absorbția paraziților, a agenților iritanți și cancerigeni din corp și stimuleză liminarea rapidă a acestora. O alimentație bogată în fibre reprezintă cel mai bun mod de a-ți curăța organismul. Chiar dacă cerealele integrale conțin o cantitate mare de fibre, prin procesare, acestea își pierd proprietățile. De aceea în alimentația noastră zilnică sunt incluse multe produce bogate în carbohidrați și zaharuri, dar sărace în fibre.

Iată că acum există și variante mai sănătoase, cu ajutorul cărora îți poți menține o dietp zilnică echilibrată. Făina de cocos se numără printre produsele foarte bogate în fibre, cu numeroase beneficii pentru organism. În comparație cu făina normală de grâu, făina de cocos are o putere mult mai mare de absorbție. Aceasta face din ea ingredientul perfect pentru prepararea dulciurilor de patiserie și le transfomră în delicii mult mai ușoare, cu o textură mai fină și chiar mai sănătoase.

Cel mai mare avantaj al făinii de cocos este faptul că nu conține gluten. Glutenul previne absorbția totală a nutrienților din alimente și poate cauza daune sistemului digestiv. Făina de cocos este opțiunea ideală. Conform studiilor, consumul regulat poate chiar reduce riscul apariției bolilor de inimă, datorită conținutul ridicat de fibre.

Acest tip de făină este foarte bogat în grăsimi sănătoase. 100 de grame de făină de cocos conține aproximativ 9 grame de grăsimi, din care 8 grame sunt acizi grași saturați. Aceștia sunt esențiali pentru buna funcționare a organismului și te protejează de infecțiile virale și stimulează metabolismul.

Sursa foto: redhotchillipepper.com.au

BONUS: MINUTUL DE SĂNĂTATE. DE CE SĂ CONSUMI SEMINȚE DE IN

Sunt apreciate de mai bine de 4000 de ani, semn că proprietăţile lor au fost recunoscute încă din cele mai vechi timpuri. Minutul de sănătate îţi arată de ce este bine să consumi seminţe de in.

Grecii şi romanii le consumau la fel ca pe nuci, aceştia fiind conştienţi de proprietăţile lor. Seminţele de in pot avea două culori (maro sau auriu), iar beneficiile aduse organismului sunt asemănătoare.

Printre avantajele consumului de seminţe de in se află şi aportul de acizi graşi Omega-3, cu rol esenţial în reglarea nivelului de colesterol, prevenind astfel afecţiuni precum tensiunea arterială.

Proprietăţile anti-inflamatorii, faptul că menţin inima sănătoasă, dar şi săderea riscului de artită ori a apariţiei Parkinsonului fac seminţele de in să fie din ce în ce mai căutate.

Totodată, acestea luptă împotriva constipaţiei şi a hemoroizilor, ajută la eliminarea pietrelor la fiere şi reduc senzaţia de uscăciune la nivelul ochilor.

Chiar dacă ele pot fi consumate ca atare, specialiştii spun că acestea nu pot fi descompuse de către sistemul nostru digestiv, motiv pentru care se recomandă mai degrabă consumul de ulei sau făină din seminţe de in.

Utilizarea lor în bucătărie este una variată, astfel că le putem pune în pâine, două linguri de făină din seminţe de in amestecate cu apă pot înlocui două ouă, le putem folosi şi în salate, în anumite prăjituri ori pateuri. Ba mai mult, unele gospodine au inceput să le amestece în compoziţia pentru sarmale, sau în salata de vinete.

Depozitarea seminţelor de in şi a derivatelor din acestea se face într-un spaţiu uscat şi răcoros sau direct în frigider. Dacă sunt ţinute la căldură, acestea pot deveni otrăvitoare, prin râncezirea uleiului din ele.

ATENŢIE! ACEST ARTICOL ESTE SCRIS CU TITLU INFORMATIV ŞI NU ÎNLOCUIEŞTE PUNCTUL DE VEDERE AL UNUI SPECIALIST.

Sursa foto sfatulparintilor.ro

loading...
0