6 BENEFICII pe care le aduce vremea rece

Perioada rece a anului nu aduce doar sarbatorile de iarna, de care te poti bucura, in sfarsit. Iata ca aceasta aduce si alte beneficii, pe care sigur nu le stiai! Vezi care sunt acestea cititind articolul de mai jos.

1. Te trezesti mai usor dimineata
Desi ti se pare greu de crezut, este mult mai usor sa te trezesti dimineata, daca temperaturile de afara sunt mai scazute. Trecerea brusca de la caldura patului, la temperatura rece te va ajuta sa te dezmeticesti mai repede, punandu-ti sangele in miscare.

2. Tremuratul de frig actioneaza ca un exercitiu fizic
Daca te feresti de exercitiile fizice tocmai pentru ca este frig afara, iata ca inconstient tot faci putina miscare. Recent, cercetatorii americani au demonstrat ca tremuratul declanseaza un raspuns muscular similar cu cel al exercitiilor fizice. Bineinteles, asta nu inseamna sa te imbraci mai subtire doar ca sa tremuri intentionat. Poti face jogging pentru ca acesta este mai eficient iarna, decat in anotimpul cald al anului.

3. Jogging-ul este mai eficient iarna
In timpul sezonului rece, daca faci jogging, vei arde mai multe calorii deoarece corpul tau depune mai mult efort pentru a-si mentine temperatura constanta.

4. Frigul combate inflamatiile si durerile
A aparut o noua procedura de a imbunatati starea generala a organismului: procedura de aerocrioterapie poate fi efectuata in Criosauna, o cabina individuala deschisa in care este expus frigului doar corpul omului, de la gat in jos. Dupa cateva proceduri, rezultatele sunt uimitoare: pielea intinereste, durerile sunt ameliorate iar corpul se simte mai tanar, deoarece sangele este pus in miscare si astfel sunt imbunatatite functiile articulatiilor.

5. Iarna nu avem parte de insecte
De fiecare data cand vrei iti aerisesti casa, o poti face fara sa te gandesti ca vei avea parte de oaspeti neinvitati care iti vor perturba somnul. De asemenea, iti poti lua ramas bun de la ciupituri, iritatii sau bubite cauzate de insecte.

6. Temperaturile scazute imbunatatesc longevitatea
Specialistii au demonstrat ca expunerea viermilor, soarecilor si a midiilor la temperaturi scazute, le poate prelungi durata de viata. Aceste rezultate pot fi aplicate si oamenilor, deoarece calea genetica este aceeasi.

Te asteptai la aceste beneficii? Spune-ne in comentarii.

Sursa foto: Shutterstock

CITESTE SI: 5 lucruri banale pe care sa le faci pentru SANATATEA ta ACUM

Sanatatea este cel mai important aspect al vietii. Daca esti sanatos, poti face absolut orice iti propui. Iata 5 lucruri banale pe care le poti face pentru a-ti imbunatati sanatatea, fara sa depui prea mult efort.

Chiar daca te ocupi de treburile casnice sau lucrezi la birou, mai poti inghesui o activitate in program, care sa reduca stresul si sa te incarce cu putina energie. Iata 5 activitati pe care le poti face zilnic si care te vor ajuta sa iti mentii sanatatea pe linia de plutire.

1. Danseaza
Esti acasa si gatesti. Nu e nimeni in jur, iar una din melodiile tale preferata este difuzata la televizor. Danseaza in timp ce pui legumele la fiert. Danseaza in timp ce speli vasele. Acest lucru iti va da o stare de bine, iti va pune sangele in miscare si o sa fii incarcata cu energie pozitiva. De asemenea, acest lucru te poate calma si poate reduce din timpul pe care l-ai fi petrecut stand jos, obicei care nu are decat efecte negative asupra organismului. Incearca sa dansezi cel putin 20 de minute, de 3-4 ori pe saptamana. Daca vrei sa iti imbunatatesti sanatatea si sa te simti grozav, in general, dansatul nu este optional. Actualizeaza-ti playlistul din mp3 si pune-ti corpul in miscare.

2. Suna-ti mama, sora sau cea mai buna prietena
Conform lui Keith Roach, medic specialist, nu exista o metoda mai buna de a lupta impotriva stresului decat cea a conectarii emotionale cu o persoana draga. Crearea unei legaturi care implica emotionalul are efecte benefice asupra omului, pentru ca acesta se va simti mai bine dupa o discutie lipsita de tensiune, asa cum sunt in general convorbirile cu cei dragi. Prietenii si rudele nu numai ca te vor ajuta sa treci peste un moment stresant, dar vor fi si cei mai infocati sustinatori ai tai atunci cand ai un scop de atins.

3. Mananca un fruct
Ia un pomelo. Sau o rodie. Sau orice fruct pe care nu il mananci in mod normal. Acest lucru are doua beneficii: in primul rand, atunci cand mananci un fruct iti asiguri necesarul zilnic de vitamine si minerale. Este mai eficient pentru organism sa iti iei vitaminele necesare dintr-un fruct, decatdintr-o pastila. In al doilea rand, de fiecare data cand iti diversifici dieta, iti imbunatatesti sanatatea consumand diferite tipuri de nutrienti. Data viitoare cand te afli in piata sau supermarket, treci cu vederea fructele pe care le consumi in mod normal si alege fructul ala care arata ciudat si pe care nu l-ai incercat niciodata. O sa fii surprinsa.

4. Incetineste
Nu la modul metaforic. Incearca sa reduci viteza cu care iti conduci masina. Condusul cu 4 km/h peste viteza legala acceptata, creste riscul unui accident de masina cu 35%, iar condusul cu 30 de km/h peste limita legala, iti multiplica sansele de a muri intr-un accident de masina de 18 ori. Grabitul face parte din rutina zilnica a fiecarei persoane, toata lumea vrea sa ajunga la timp la munca. Daca te simti presat de timp, culca-te mai devreme seara si asa te vei putea trezi mai devreme pentru a pleca la munca. Nu este nevoie sa faci slalom printre masini in fiecare dimineata.

5. Renunta la electronice
Scoate televizorul afara din dormitor si nu-ti mai verifica telefonul inainte de culcare. Studiile arata ca folosirea oricarui fel de dispozitiv electronic inainte de culcare suprima eliberarea de melatonina, hormonul care este raspunzator de controlul somnului. Pune-ti alarma pentru a doua zi din pragul usii, iar odata ce intri in camera, nu iti mai verifica telefonul pentru ca un somn odihnitor este esential pentru sanatatea ta.

Sursa foto: Shutterstock

0