15 lucruri pe care le poți face pentru a diminua anxietatea și stresul

Stresul este cea mai răspândită afecțiune a vremurilor în care trăim, reprezentând principala cauză a multor boli grave, precum diabetul sau bolile cardiovasculare. Chiar dacă nu poți elimina sursele de stres, stă în puterea ta să combați disconfortul psihic, prin activități simple, dar foarte eficiente.

Iată 15 idei de activități și obiceiuri care diminuează anxietatea și stresul:

Mănâncă sănătos

Sănătatea se menține printr-o dietă echilibrată. Începe prin a nu mai mânca seara, chiar înainte de culcare. Știi foarte bine cu ce senzație rea te trezești în dimineața următoare atunci când te culci cu stomacul plin. Cu cât te simți mai „ușor/ușoară”, cu atât ai mai multă poftă de viață.

Limitează consumul de alcool și cofeină

Cofeina este un detoxificant și ajută funcțiile inimii, însă beneficiile sunt valabile doar dacă o consumi în cantități moderate. Este ok să bei o ceașcă de cafea pe zi, nu mai mult. În ceea ce privește alcoolul, ideal ar fi să nu consumi deloc. Totuși, se acceptă un pahar de vin roșu, din când în când, combinat cu mâncarea potrivită.

Fă sport


Sportul schimbă instant starea de spirit. Te face să te simți mai puternic, fortificându-ți psihicul, și te energizează. În ansamblu, te ajută să te simți bine. Este important să faci mișcare măcar 20 de minute pe zi, sau o dată la două zile, dacă nu ai timp zilnic.

Fă exerciții de respirație

Exercițiile de respirație reprezintă una dintre strategiile pentru gestionarea perioadelor anxioase. Unul dintre primele lucruri pe care le poate face oricine când observă că se simte neliniștit sau începe să intre în panică este să exerseze respirația relaxată. Atunci când este oxigenat bine, creierul nu mai reacționează la fel de prompt la factorul stres.

Numără de la 1 la 10

Pare o tehnică mult prea simplă, dar să știi că funcționează. Nu degeaba, în „Buletin de București”, Draga Olteanu Matei îi spunea lui Octavian Cotescu să numere până la 10 și să respire adânc. Dacă te concentrezi doar pe această operațiune, te deconectezi de la lumea exterioară, cu toate sursele ei de stres.

Fă ce îți place

 

Ce anume te relaxează cel mai mult? Nu îți refuza nicio distracție, dar rămâi responsabil. Dacă vrei să joci câteva runde la păcănele, atunci intră pe  Slot V casino și fă-o, eventual în timp ce te răsfeți într-o baie cu spumă.

Acceptă că nu poți controla totul

Nu îți reproșa că nu ai reușit să faci un lucru care nu a depins de tine. Este imposibil să controlezi totul, iar tu trebuie să accepți această realitate pentru mai multă seninătate în viața de zi cu zi. De exemplu, afară plouă chiar dacă tu te enervezi sau nu. Atunci, ce sens are să fii supărat/supărată pentru că nu e soare?

Râzi cât mai mult

În schimb, ține de tine să râzi cât mai mult. Când simți că nivelul de anxietate este ridicat, citește niște bancuri sau caută spectacole de stand up comedy pe Internet. Încearcă să vizionezi un episod dintr-un serial de comedie în fiecare seară, înainte de culcare. Este o terapie extraordinară.

Fii optimist

Orice s-ar întâmpla, identifică jumătatea plină a paharului. Trebuie să ai încredere că, indiferent cât de „neagră” pare situația la un moment dat, totul se va aranja până la urmă în favoarea ta.

Fă bine

Dacă faci bine, te simți bine. Ajută-i pe cei din jur de câte ori îți stă în putere și vei împărtăși o fericire aparte, experimentată de o categorie destul de restrânsă de semeni. Nu te aștepta, însă, ca binele să ți se întoarcă înapoi. Nu îți face iluzii, pentru a nu avea deziluzii care să genereze anxietate. Ajută dezinteresat.

Alungă-ți fricile

Se spune că atunci când ne gândim la ceva, atunci acest lucru se întâmplă. Este normal să ai frici, toată lumea are. În general, oamenii se tem că se vor îmbolnăvi, că își vor pierde locul de muncă sau că vor pierde pe cine drag. Alungă aceste lucruri din minte. Sunt ca niște nori care acoperă soarele.

Dormi cât ai nevoie

Medicii recomandă minim 7 ore de somn în fiecare noapte. Dacă faci sport, este bine să mărești acest interval la 8-10 ore, deoarece organismul are nevoie să se refacă după efort. Lipsa somnului nu cauzează doar ineficiență fizică și dificultăți de concentrare, ci duce și la tulburări psihice.

Meditează

Fă-ți timp să fii doar tu cu gândurile tale măcar câteva ore pe zi. Izolează-te undeva unde este liniște deplină, închide ochii și imaginează-te într-un loc unde ți-ai dori să te afli. Meditează la dorințele tale și la căile prin care le poți îndeplini.

Vorbește mai des cu cei dragi

Îți încarci bateriile atunci când vorbești cu cei dragi. Nu trebuie neapărat să fiți față în față. În ziua de astăzi sunt atât de multe posibilități ca să vă auziți și să vă vedeți, indiferent de distanța care este între voi.

Renunță la persoanele toxice

Mulți nu reușesc să facă nimic în viață pentru că cer mereu sfaturile unora care la rândul lor nu au realizat nimic, dar care „se pricep la toate” și care văd totul numai pe negativ. Negativiștii și cei care critică tot timpul sunt persoane toxice care te trag în jos, cu energiile lor negative. Cel mai înțelept ar fi să te orientezi spre oamenii pozitivi, care te încurajează și te sprijină măcar cu o vorbă bună.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.