Dieta călugărilor de pe Muntele Athos. Cum poți slăbi sănătos

Muntele Athos este un loc plin de har pentru credincioși, dar și pentru cei care locuiesc acolo. Pentru că duc mereu o viață cumpătată și din punct de vedere alimentar, pe lângă sesiunile lungi de rugăciune, specialiștii au constatat că speranța de viață a acestor călugări este cu zece ani mai lungă decât a unui locuitor obișnuit din Grecia.

Richard Storey, Sue Todd şi Lottie Storey au scris chiar și o carte, numită „Dieta de la Muntele Athos”, în care ești învățat cum să slăbești și cum să trăiești sănătos.

Cei trei nutriţionişti care au încercat să schimbe conceptul de dietă prin împărţirea celor şapte zile ale săptămânii în trei perioade alimentare distincte, inspiraţi de cele observate la mănăstirile de pe muntele Athos. Astfel, există trei zile de moderaţie, trei zile de post şi o zi de sărbătoare sau dezlegare.

Astfel, în timpul zilelor de post, precum și miercurea și vinerea, trebuie eliminate toate produsele lactate, peştele, alcoolul, ouăle şi uleiul, în favoarea porţiilor mici de fructe, legume, nuci de toate felurile, seminţe şi diverse tipuri de fasole.

Zilele de moderație trebuie să fie adaptate unei diete tipic mediteraneene. Astfel, ar trebui să introduci în alimentația ta lactate proaspete, ulei de măsline, pește, carne de pui, precum și ouă. Evită alimnetele procesate, carnea roșie și zahărul.

În ziua de dezlegare, ai voie să consumi din carne, dar tot cu moderație, precum și din alimente pe care nu le consumi în zilele de moderație.

Exemplu de meniu, potrivit adevarul.ro:

Ziua de moderaţie Mic dejun: musli cu ovăz (sau alte cereale) şi fructe de pădure, măr răzuit sau alte fructe proaspete de sezon, suc de lămâie, lapte/apă şi alune sau nuci.

Prânz: supă de pui cu pită din făină integrală Cină: cartof dulce copt cu măsline, brânză feta şi salată verde Gustări: un măr/o mână de nuci sau seminţe Ziua de post Mic dejun: grapefruit la grătar Prânz: supă de legume cu o felie de pâine din făină integrală

Cină: fasole untoasă coaptă cu roşii proaspete şi salată. Fasolea untoasă are boabe mari şi aplatizate, de culoare albă, cu o textură cremoasă.

Gustări: legume crude.

Meniu pentru ziua de post

Ziua de moderaţie

Mic dejun: piersici la grătar cu iaurt grecesc

Prânz: supă de morcovi şi coriandru

Cină: salată de pui cu dressing de iaurt grecesc şi un pahar de vin alb

Gustări: o bucăţică de ciocolată neagră, fructe sau legume crude

Ziua de post

Mic dejun: musli Prânz: supă de linte Cină: cartof copt în coajă cu salată de varză Kale şi morcovi Gustări: un bol mic de nuci, seminţe şi fructe de pădure Ziua de dezlegare Orice este permis, dar fără a exagera în privinţa porţiilor

Citește și: Dieta cu citrice. Cum scapi de 10 kilograme rapid

loading...
0